Cześć, szukam pomysłu na prezent dla szwagra, który od kilku miesięcy wkręcił się w smart home i sam ogarnia automatykę w swoim mieszkaniu. Ja pracuję w branży techniczno-serwisowej jako JDG, więc trochę rozumiem praktyczne podejście do sprzętu, ale w temacie domowej automatyki nie chcę strzelać w ciemno. On jest na etapie pierwszych czujników, sterowania światłem i testowania prostych scenariuszy, bez robienia generalnego remontu. Mieszkanie ma około 55 m², więc raczej chodzi o coś sensownego do codziennego użycia, a nie duży system dla całego domu. Budżet mam w okolicach 200-350 zł, ewentualnie mogę trochę dołożyć, jeśli prezent faktycznie będzie trafiony. Nie chcę kupić mu czegoś, co będzie wymagało wymiany połowy instalacji albo okaże się niekompatybilne z tym, co już ma. Jaki prezent dla faceta zaczynającego przygodę ze smart home będzie praktyczny i nie będzie tylko kolejnym gadżetem do szuflady?
Jaki kupic prezent dla niego
Jaki prezent dla faceta, który zaczął składać smart home w mieszkaniu?
B
Bartek_z_Poznania
2026-08-24 06:50
4 Komentarzy
Dyskusja (4)
Strona 1 z 1
A
AsiaKomentuje
2026-08-24 09:10
Celowałbym w coś uniwersalnego pod Zigbee, np. czujnik ruchu/otwarcia, przycisk scen albo dobrą bramkę, bo takie rzeczy zwykle szybko znajdują zastosowanie przy światłach i prostych automatyzacjach. Wiesz, czy on działa na Home Assistant, Tuya, Aqara, czy jeszcze miesza różne systemy?
I
IzaOdKawy
2026-08-24 10:21
Ja bym celował w coś praktycznego i uniwersalnego, np. czujnik zalania, czujnik otwarcia albo dodatkowe przyciski/scenowe piloty, bo takie rzeczy szybko znajdują zastosowanie i nie dublują się tak boleśnie jak żarówki czy sterowniki. Wiesz, czy on siedzi bardziej w Zigbee, Wi-Fi, czy już ma coś typu Home Assistant?
R
Renata38
2026-08-24 17:45