Jaki kupic prezent dla niego

Jaki prezent dla faceta, który zaczął bawić się elektroniką i lutowaniem?

M
Marta_z_Lodzi
2026-08-11 18:01
4 Komentarzy
Mój partner od kilku miesięcy składa proste układy, naprawia kable, wymienia gniazda w drobnych sprzętach i ogląda materiały o lutowaniu. Ma podstawową lutownicę z marketu i kilka tanich akcesoriów, ale widzę, że zaczyna traktować to poważniej. Chciałabym kupić mu prezent, który będzie praktyczny i nie skończy w szufladzie, ale nie znam się na elektronice na tyle, żeby ocenić, co ma sens. Budżet planuję około 200-400 zł i zależy mi raczej na czymś do używania w domu niż gadżecie kolekcjonerskim. Co wybrać na start? Czego unikać przy takim prezencie?

Dyskusja (4)

Strona 1 z 1

J

Jacek1979

2026-08-11 18:43

Fajnym prezentem może być stacja lutownicza z regulacją temperatury albo porządna „trzecia ręka” z lupą, bo przy takich drobnych naprawach od razu czuć różnicę. Jaki masz mniej więcej budżet?
I

IzaOdKawy

2026-08-11 18:51

Przy takim etapie zabawy z elektroniką najbardziej ucieszyłby mnie chyba porządniejszy osprzęt do lutowania, a nie kolejny losowy gadżet. Jeśli ma lutownicę z marketu, to fajnym przeskokiem będzie stacja lutownicza z regulacją temperatury, do tego kilka grotów, dobra cyna, topnik i czyścik do grotów. Bardzo praktyczna jest też mata silikonowa na biurko, trzecia ręka albo uchwyt do płytek, bo to naprawdę zmienia komfort pracy przy małych elementach. Jeśli już trochę naprawia sprzęty, multimetr lepszej jakości też będzie trafiony, bo używa się go cały czas. Z drobiazgów przydają się koszulki termokurczliwe, przewody, organizer na elementy i odsysacz albo plecionka do rozlutowywania. Unikałbym dużych zestawów “1000 elementów”, bo często połowa jest słabej jakości i tylko zajmuje miejsce. Dobrym pomysłem może być też karta podarunkowa do sklepu elektronicznego, ale dołożona do czegoś konkretnego, żeby prezent nie wyglądał zbyt bezosobowo. Jaki dokładnie budżet masz na myśli?
R

RadekMajster